Vanliga frågor och svar*

Nedan finner du dem vanligaste frågorna

Vilka är villkoren kring abonnemanget?

AUTOproffs abonnemang betalas årligen eller månadsvis. Vi gör det enkelt att starta – och stoppa – din tjänst.

Finns det en AUTOproff-app?

Ja det finns en app. AUTOproff är en prenumerationsbaserad onlineplattform som kompletteras av en användarvänlig mobilapp.

Hur blir jag kund?

Klicka på knappen "Komma igång" uppe till höger och fyll i formuläret och välj ditt abonnemang. Sen laddar du upp företagets dokumentation och sen är du redo.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

För att avsluta ditt abonnemang, gör du det online från din profilsida. Det är enkelt och utan frågor.

Kan jag byta abonnemang?

Ja, i din profil. När du uppgraderar eller nedgraderar ditt abonnemang får du antingen betala mellanskillnaden eller så får du tillbaka pengar, beroende på kostnaden för ditt nya abonnemang.

Finns det några extra avgifter?

AUTOproff är en lättanvänd och transparent bilauktionsplattform för proffs. 

I abonnemanget "Essential" och "Premium" betalar du bara för att lägga ut bilar på auktion samt övriga tjänster du väljer att använda.  

I "Professional"-planen betalar du bara för de ytterligare tjänster du gillar att använda. 

Ytterligare tjänster är t.ex. biltransport och dokumenttransport som faktureras mot en liten avgift.

Användningen av vår tjänst för garanterat lägsta pris baseras på:

1) Om ditt fordon säljs under det garanterade priset täcker vi allt under garantipriset till 100 %, eller erbjuder oss att köpa fordonet, utan kostnad för dig.

2) Om bilen säljs över det garanterade priset delar vi uppsidan. 70% till dig och AUTOproff får 30% (maximalt 7 500 kr)

Vid försäljning av bilar via vårt fullserviceerbjudande AP Managed, tillkommer en avgift för besiktning av bilen och en framgångsavgift när bilen säljs. AP Managed innebär att AUTOproff sköter varje steg i försäljningsprocessen åt dig.

När du köper en AP Managed-bil kan du vara säker på att bilen är väldokumenterad och därför vet du exakt vad du kan förvänta dig. Avgiften beror på ditt abonnemang och priset på bilen.

Läs mer under Priser

Vem ligger bakom AUTOproff?

AUTOproff grundades av den erfarna bilhandlaren Jesper Ratza i Danmark 2013. Jesper är fortfarande huvudägare tillsammans med flera ledande befattningshavare och André Rogaczewski, CEO för IT-konsultföretaget Netcompany. 

AUTOproff har sitt huvudkontor i Vejle (Danmark) med kontor i Hamburg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Zwolle nära Amsterdam och i Poznan (Polen).

Erbjuder AUTOproff Koncern-lösningar?

Ja. Vi har skräddarsydda lösningar med ett antal företag som är verksamma på flera orter och vi erbjuder en rad verktyg för leadgenerering samt vagnparkshantering för större företag.

Tveka inte att komma i kontakt med vårt Team här.

Erbjuder AUTOproff ett premiumtjänstpaket?

Ja. Våra Premium- och Professional-planer erbjuder våra mest avancerade funktioner, inklusive tillgång till en dedikerad kontohanterare och utbildning på plats. Se vår sida med priser för mer.

Fler frågor?

Vårt supportteam är tillgängligt från 09.00-17.00 CET.
Kontakta dem via info@autoproff.se/Telefon (SE): +46 (0) 40481031

Betrodd av +20 000 aktiva bilhandlare över hela
Europeiska bilindustrin

Fler frågor? Tveka inte att kontakta oss

Gör som +20 000 andra bilhandlare. Använd AUTOproff för att ligga steget före konkurrenterna.